Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışmada tedarikçi yenilik odağı ve alıcı-tedarikçi ilişkisinin firma performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ayrıca tedarikçi yenilik odağının firma performansı üzerindeki etkisinde alıcı-tedarikçi ilişkisinin düzenleyici rolü araştırılmıştır. Bu amaçla Türkiye’nin ilk 1000 ihracatçı firması arasından 115 firmadan anket tekniği ile veri toplanmıştır. Araştırmada öncelikle, kullanılan ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenilirliğini test etmek amacıyla keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri ile güvenilirlik analizi yapılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla 115 firmadan elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analizler neticesinde tedarikçi yenilik odağı ve alıcı-tedarikçi ilişkisinin firma performansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Düzenleyici etki analizi sonucunda ise tedarikçi yenilik odağının firma performansı üzerindeki etkisinde alıcı-tedarikçi ilişkisinin düzenleyici rolü … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The International New Issues in Social Sciences |
Dergi ISSN | 2645-9140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | acar index |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 85 / 110 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/tinisos |