img
Firma İnovasyon Stratejisinin İnovasyon Performansı Üzerindeki Etkisinde Tedarikçi İnovatifliğinin Aracı Rolü     
Yazarlar
Doç. Dr. Bülent YILDIZ Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Şemsettin Çiğdem
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada imalat firmalarında firma inovasyon stratejisinin tedarikçi inovatifliği ve firma inovasyon performansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca firma inovasyon stratejisinin inovasyon performansı üzerindeki etkisinde tedarikçi inovatifliğinin aracılık rolü incelenmiştir. Bu amaçla Türkiye’nin ilk 1000 ihracatçı firmasından anket tekniği ile veri elde edilmiştir. 115 firmadan elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ve sobel testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda firma inovasyon stratejisinin inovasyon performansını ve tedarikçi inovatifliğini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda firma inovasyon stratejisinin inovasyon performansı üzerindeki etkisinde tedarikçi inovatifliğinin kısmi aracılık rolü bulunduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 1694-7215
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2019
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 1761 / 1777
Makale Linki https://dergipark.org.tr/download/article-file/701561
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 7

Paylaş