img
İç Girişimciliğin Yeni Ürün Geliştirme Üzerindeki Etkisinde Takım Yenilik İkliminin Aracı Rolü       
Yazarlar
Hüseyin Aslan
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Bülent YILDIZ Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada imalat firmalarında iç girişimciliğin takım yenilikçi iklimi ile yeni ürün geliştirme faaliyetleri üzerindekietkisi araştırılmıştır. Ayrıca iç girişimciliğin yeni ürün geliştirme üzerindeki etkisinde takım yenilikçi ikliminin aracılıkrolü test edilmiştir. Bu amaçla gıda sektöründe faaliyet gösteren ve Türkiye’nin ilk 500 sanayi firması içerisinde yeralan bir gıda firması çalışanlarından elde edilen veriler ile araştırma yapılmıştır. 157 çalışandan anket ile elde edilenveriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz neticesinde iç girişimciliğin yeni ürün geliştirmeyi pozitifyönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. İç girişimciliğin takım yenilikçi iklimini pozitif yönde anlamlıolarak etkilediği tespit edilmiştir. Takım yenilikçi ikliminin de yeni ürün geliştirmeyi pozitif yönde anlamlı olaraketkilediği bulgusu elde edilmiştir. Yapılan Sobel testi sonucunda ise iç girişimciliğin yeni ürün geliştirme üzerindekietkisinde takım yenilikçi ikliminin kısmi aracılık rolü bulunduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
Dergi ISSN 1307-9832
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 24
Sayfalar 73 / 92
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ulikidince/issue/47284
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 6
Google Scholar 6

Paylaş