img
Destinasyon Rekabetçiliğinde İmaj, Değer ve Kalite: Şehirlerarası Bir Karşılaştırma     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Aykut ŞİMŞEK Dr. Öğr. Üyesi Aykut ŞİMŞEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Ulusal kültüre ait değerler, normlar ve kurallar gibi unsurlar turistlerindavranışlarını, beklentilerini, algılarını önemli ölçüde etkilemektedir.Özellikle ortak turistik ve kültürel değerler taşıyan komşu destinasyonlardaturistlerin zihinlerinde oluşan destinasyon imajı, yaşadıkları deneyiminkalitesi ve algıladıkları değer destinasyon rekabetçiliğinde önemli biravantaj sağlamaktadır. Bu nedenle araştırmada iki komşu destinasyon olanKastamonu ve Çankırı illerinin ziyaretçilerin gözünden destinasyon imajı,algılanan değer ve deneyim kalitesi düzeylerini tespit etmek ve bu iki şehrinbirbirine üstün oldukları boyutları incelemek amaçlanmıştır. Araştırmakapsamında Kastamonu ve Çankırı şehir merkezlerinde toplam 701 kişiyeyönelik anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Kastamonuşehrinin destinasyon imajı, algılanan değeri ve deneyim kalitesinin Çankırışehrinden anlamlı ve pozitif farklılığa sahip olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Alanya Akademik Bakış
Dergi ISSN 2547-9733
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 5
Sayı 1
Sayfalar 111 / 126
Doi Numarası 10.29023/alanyaakademik.684501
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyaakademik/issue/60067/684501
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 4
Destinasyon Rekabetçiliğinde İmaj, Değer ve Kalite: Şehirlerarası Bir Karşılaştırma

Paylaş