Yazarlar |
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüz toplumunda gerek harcanabilir gelirin artışı gerekse kısıtlı boş zaman algısı yeme içme ihtiyaçlarını dışarıda karşılama talebini giderek artırmıştır. Talepte yaşanan bu artış yiyecek içecek işletmelerinin sayısını da etkilemiştir. Artan bu rekabet ortamı işletmelerin salt yeme içme ihtiyaçları dışında tüketicilerin tüm duyularına hitap edecek bütünleşik bir hizmet sunmasını gerekli kılmıştır. Bu noktada tüketicilerin kararlarını etkilemede en önemli değişkenlerden biri de restoran atmosferi olmuştur. Sosyal medya kullanımının giderek tüm toplum katmanlarına yayılması nedeniyle sosyal medya araçlarından yararlanma durumu işletmeyi daha üst noktalara taşıyabilmektedir. Bu sebeple özellikle son yıllarda sosyal medya etkinliği işletmeler için oldukça önemli bir hale gelmiştir. Amacı tüketicilerin restoran atmosferi algısı ile sosyal medya paylaşımları arasındaki ilişkiyi incelemek olan bu nicel araştırma Kastamonu’da bulunan bir tema restoranda iki ay süre ile yapılmıştır. Bu kapsamda toplam 400 katılımcıya anket uygulanmıştır. Araştırma neticesinde restoran ambiyansının sosyal medya paylaşımlarını etkilediği tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Manas Journal of Social Studies |
Dergi ISSN | 1694-7215 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 628 / 642 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/637210 |