img
Beş Yıldızlı Otel Restoranları Müşteri Memnuniyeti Erzurum İlinde Bir Araştırma     
Yazarlar
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Otel restoranları, diğer yiyecek içecek işletmelerinin aksine bünyesinde daha özel biryiyecek yelpazesi barındıran restoranlardır. Özellikle beş yıldızlı oteller, farklı adlar vetemalarla zenginleştirilmiş birçok restoran ve bara sahiptir. Bu imkânlardan yararlananziyaretçiler otel restoranları ve barlarında daha fazla fiyat ödedikleri için daha fazla hizmettalep edip otelden memnun olarak ayrılmak istemektedir. Bu çalışmada, beş yıldızlı otelrestoranlarının müşteri memnuniyet seviyesi araştırılmış ve memnuniyetsizliğe sebebiyetveren değişkenler tespit edilmiştir. Bireylerin demografik bilgileri, restoran niteliğideğerlendirme değişkenleri ve müşteri memnuniyeti ile ilgili toplam 33 sorudan oluşan anketformu 212 müşteriye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda yiyecek kalitesi, hizmet kalitesi,fiyat ve değer boyutlarının müşteri memnuniyetini etkilediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı E-journal of Yaşar University
Dergi ISSN 1305-970X
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, DOAJ, Ohiolink, OCLC PICA
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 8
Sayı 31
Sayfalar 5229 / 5252
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/179406
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 32

Paylaş