Yazarlar |
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Otel restoranları, diğer yiyecek içecek işletmelerinin aksine bünyesinde daha özel biryiyecek yelpazesi barındıran restoranlardır. Özellikle beş yıldızlı oteller, farklı adlar vetemalarla zenginleştirilmiş birçok restoran ve bara sahiptir. Bu imkânlardan yararlananziyaretçiler otel restoranları ve barlarında daha fazla fiyat ödedikleri için daha fazla hizmettalep edip otelden memnun olarak ayrılmak istemektedir. Bu çalışmada, beş yıldızlı otelrestoranlarının müşteri memnuniyet seviyesi araştırılmış ve memnuniyetsizliğe sebebiyetveren değişkenler tespit edilmiştir. Bireylerin demografik bilgileri, restoran niteliğideğerlendirme değişkenleri ve müşteri memnuniyeti ile ilgili toplam 33 sorudan oluşan anketformu 212 müşteriye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda yiyecek kalitesi, hizmet kalitesi,fiyat ve değer boyutlarının müşteri memnuniyetini etkilediği tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | E-journal of Yaşar University |
Dergi ISSN | 1305-970X |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, DOAJ, Ohiolink, OCLC PICA |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 31 |
Sayfalar | 5229 / 5252 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/179406 |