img
img
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Atmosfer, Duygu, Memnuniyet ve Davranışsal Sadakat İlişkisi   
Yazarlar (3)
Sevtap Ünal
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günümüz insanı sosyal, kültürel vb. nedenlerle hayatının önemli bir kısmını dışarıda geçirmektedir ve bu süre boyunca genellikle yeme içme ihtiyacını karşılamak amacıyla yiyecek içecek işletmelerini tercih etmektedir. Bu işletmelerde yaşadıkları deneyim ise gelecek tercihleri üzerinde etkili olabilmektedir. Bu çalışmada restoran atmosferinin duygular, duyguların memnuniyet ve memnuniyetin de davranışsal sadakat üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada Erzurum il merkezinde faaliyet gösteren, kaliteli bir ortama sahip 11 büyük ölçekli restoran dikkate alınmıştır. Kolayda örnekleme yöntemi ile toplam 400 anket formu bu restoranları son üç ay içerisinde ziyaret etmiş kişilere dağıtılmıştır. Eksik doldurulan anketlerin elenmesi sonucu toplam 397 anket değerlendirmeye alınmıştır. Açıklayıcı faktör analizi ve regresyon analizi için SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda, restoran atmosferinin müşterilerin duygularını, duyguların müşteri memnuniyetini ve memnuniyetin davranışsal sadakati etkilediği tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2149-0163
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 1
Sayı 1
Sayfalar 23 / 49
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/811681
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 107

Paylaş