img
Turizm Sektörü Kobilerinin e-CRM Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi ve KOBİ Özelliklerine Göre Farklılıklarının İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkiye'deki işletmelerin yaklaşık % 99,8'ini KOBİ'ler oluşturmasına rağmen, yaşadıkları likidite problemleri, kaynak yetersizliği ve eğitim eksikliği gibi sebeplerle pazarlama faaliyetlerine pek sıcak bakamamaktadırlar. Ancak, KOBİ'lerin pazarlama faaliyetlerinde internet kullanımı, daha ekonomik ve faydalı olabilecek bir hareket alanı sağlayabilmektedir. Bu nedenle çalışmada, KOBİ'lerin e-CRM faaliyetlerine bakış açısını belirlemek ve KOBİ özelliklerine göre e-CRM yaklaşımlarına yönelik farklılıkları incelemek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Harrigan, Ramsey ve Ibbotson (2011) tarafından geliştirilen ve 35 ifadeden oluşan kritik faktörler ölçeği kullanılarak bir anket formu hazırlanmıştır. Çalışma evrenini TRA 1 Düzey 2 Kalkınma Bölgesi (Erzurum, Erzincan ve Bayburt) illeri turizm sektöründe faaliyet gösteren KOBİ'ler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında toplam 106 işletme tespit edilmiş ve tam sayıma gidilmiştir. Verilerin analizinde açımlayıcı faktör analizi, Kruskal Wallis ve MannWhitney U tekniklerinden faydalanılmıştır. Faktör analizi sonucu ölçek sekiz faktör ve 34 maddeden oluşmuş; KOBİ'lerin e-CRM'ye yönelik yaklaşımlarının KOBİ özelliklerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Business Research - Turk
Dergi ISSN 1309-0712
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2016
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 380 / 412
Doi Numarası 10.20491/isader.2016.150
Makale Linki http://dx.doi.org/10.20491/isader.2016.150