Yazarlar |
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Savaş Böyükyılmaz
|
Özet |
Bu çalışmanın amacı Kastamonu ilinde bulunan turistik noktaların ziyaretçi fotoğrafları ile il resmî kurumlarının tanıtım fotoğraflarını karşılaştırarak göstergebilimsel açıdan analiz etmektir. Araştırmada belirlenen 21 turistik nokta Instagram üzerinden taranmıştır. Toplamda 2008 adet fotoğraf içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Fotoğraflar her nokta için kendi arasında beş gruba ayrılmıştır. En yüksek değeri alan grubun içerisinden sık tercih edilen arka plana ait fotoğraflardan biri seçilmiş ve resmi kurum sitelerindeki fotoğraflar ile karşılaştırılmıştır. Araştırmada, en fazla paylaşım yapılan turistik noktaların, doğal zenginliklere işaret ettiği görülmüştür. Bunlar; Horma Kanyonu (%17,8), Ilgaz Dağı Milli Parkı (%13,75), İnebolu Plajı (%8,81), Küre Dağları Milli Parkı (%8,42) ve Cide Gideros Koyu (%7,82) olarak tespit edilmiştir. Ayrıca kamu kurumlarının fotoğraflarında ziyaretçilerin paylaştıkları fotoğraf açılarına benzerlik gösteren yedi turistik nokta saptanmıştır. Diğer turistik noktalarda daha az benzerlik ve çok az zıtlıklar görülmüştür. Araştırma sonucunda, Kastamonu destinasyonunda öne çıkan değerlervurgulanmış, bu turistik değerlerin hangi yönlerinin ziyaretçiler tarafından ön plana çıkarıldığı açıklanarak resmî kurumların tanıtım faaliyetlerinde fotoğraf kullanımı için önerilerde bulunulmuştu |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Turizm Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-0890 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2020 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1885 / 1907 |
Doi Numarası | 10.26677/TR1010.2020.456 |
Makale Linki | https://www.tutad.org/2020/vol4_issue3_article13_fulltext.pdf |