img
img
Yerli ve Yabancı Hızlı Moda Markası Satın Alma Niyetinde Etnosentrizm, Materyalizm ve Dış Görünüş Kaygısının Etkisi   
Yazarlar (2)
Sevgi Ayşe Öztürk
Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada tüketicilerin yerli ve yabancı hızlı moda markası satın alma niyetleri ile etnosentrizm, materyalizm ve dış görünüş kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyerek,   tüketici yönlü bakış açısına derinlik kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Değişkenlere ilişkin veriler   anket yardımı ile toplanmış ve SPSS programı ile analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma verileri Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde öğrenime devam eden kadın öğrencilerden toplanmıştır. Katılımcılar kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre etnosentrizm düzeyi yerli ve yabancı markalı hızlı moda ürünleri satın alma niyetini belirlemede önemli bir değişkendir, materyalizm ve dış görünüş kaygısı da yabancı markalı hızlı moda ürünleri satın alma niyetini belirlemede önemli değişkenlerdir. Materyalizm ve dış görünüş kaygısı arasında pozitif ilişki söz konusudur. Etnosentrizm ile materyalizm ve dış görünüş kaygısı değişkenleri arasında da negatif ilişki söz konusudur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2687-184X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 20
Sayı 1
Sayfalar 14 / 29
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/776136
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 6

Paylaş