img
Uluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Fuat Erol
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı, stratejik marka ittifakına yönelik algılanan marka yabancılığının tüketicilerin satın alma olasılığı üzerindeki etkisini ve bu ilişkide marka ittifakına yönelik tutumun ve marka ittifakı ürününe yönelik algılanan kalitenin paralel aracılık rolünü gelişmekte olan bir ülkenin (Türkiye) tüketicileri üzerinden incelemektir. Ayrıca algılanan marka yabancılığının tutum ve algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici etkisi araştırılmıştır. Bulgulara göre algılanan marka yabancılığı, tutum ve algılanan kalite üzerinde olumlu ve anlamlı etkiye sahiptir. Dahası algılanan marka yabancılığının satın alma olasılığı üzerindeki etkisine tutum ve algılanan kalite aracılık etmektedir. Son olarak, algılanan marka yabancılığının algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici rolü bulunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Stratejik Marka İttifakı,Algılanan Marka Yabancılığı,Tüketici Kozmopolitliği,Marka İttifakına Yönelik Tutum,Algılanan Kalite
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eskisehir Osmangazi University Journal of Economics and Administrative Sciences
Dergi ISSN 1306-6730
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2023
Cilt No 18
Sayı 1
Sayfalar 18 / 43
Doi Numarası 10.17153/oguiibf.1145828
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17153/oguiibf.1145828