Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Sevgi Ayşe Öztürk
Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada moda yaşam tarzı değişkeni açısından kümeleme yapılarak pazar bölümlendirilmiş, tüketici profilleri ortaya konmuş ve özellikleri tanımlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı benimsenerek anket yardımı ile 980 katılımcıdan toplanan veriler istatistiksel analiz teknikleri ile çözümlenmiştir. Moda ilgilenimi, moda öncülüğü, bilgi arayışı, iyi giyinmeye önem verme, prestij, antimoda, ekonomiklik, etik ve toplumsal değerler boyutlarına dayalı olarak 8 kümeli bir çözüm önerisinin uygun olduğu görülmüştür. Elde edilen kümeler olumsuzlar, bağımsızlar, moda yönelimliler, kitle tüketicileri, gelenekçiler, moda liderleri, moda karşısında kayıtsızlar ve modayı reddedenler olarak isimlendirilmiştir. Yapılan ANOVA testleri sonrasında tüm kümeler arasında moda yaşam tarzları açısından anlamlı farklılıklar olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen diskriminant analizi sonucunda, oluşturulan fonksiyonlar ile anlamlı şekilde ve yüksek oranda doğru biçimde sınıflandırma yapıldığı sonucu elde edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-6362 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, Sobiad |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2022 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 39 / 76 |
Doi Numarası | 10.15659/ttad.14.1.145 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.15659/ttad.14.1.145 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 1 |