img
img
Yetişkinlere yönelik kullanıcı eğitim programlarında andragojik yaklaşımın önemi   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur AKBULUT Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur AKBULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kütüphanelerde sunulan kullanıcı eğitim programları, kütüphanelerden kullanıcıların en fazla verimle yararlanabilmesi adına önemlidir. Özellikle kütüphane kullanma konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmayan bireylerin bu eğitimi alması, yaşanan kütüphane kaygılarının önüne geçilmesinde son derece önemlidir. Kullanıcı eğitim programlarının hazırlanma sürecinde genellikle, çocuklar ve genç yetişkinler düşünülür ve onların gereksinimlerine yönelik program hazırlanır. Ancak, daha çok halk kütüphanesinden yararlanan ya da potansiyel kullanıcı olarak nitelendirebileceğimiz yetişkinler için özel eğitim programları hazırlanmadığı bilinmektedir. Çalışmada amaçlanan andragoji kavramına değinerek bu yaklaşımın temellerini açıklamak ve yetişkinler için ayrı eğitim programlarının andragojik temelde hazırlanması için farkındalık oluşturmak. Ayrıca kütüphanecilik literatürüne andragoji ve yetişkin eğitimi kavramlarını kazandırarak, bu yöndeki eksikliklerin giderilerek daha nitelikli kullanıcılar kazandırılmasını sağlamaktır. Çalışma kapsamında pedagoji ve andragoji kavramları aralarındaki farklılıklar ele alınarak, yetişkin kütüphane eğitim programlarına değinilecektir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Library Archive and Museum Research Journal
Dergi ISSN 2718-0832
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS INDEX
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 100 / 116
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/lamre/issue/75647/1220077
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş