Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yaratıcı eğitime destek sağlanması amacıyla, yurtdışında okullarda ve kütüphanelerde yaygın olarak sunulan "Makerspace" hizmeti ülkemizde özel girişimler aracılığıyla verilmektedir. Yaratıcılığın eğitim ile geliştirilebilir olması, öğretmenlere ve eğitim sistemine düşen sorumluluğu ortaya koymaktadır. Türkiye'de ezberci eğitim sisteminin yaygın olması, düşünmeyen, araştırmayan ve sorgulamayan bir nesli ortaya çıkarmaktadır. Bu sebeple araştırarak ve deneyimleyerek öğrenmenin yapıldığı yaratıcı mekanlarda ezbercilikten uzak durularak öğrenme gerçekleştirilmektedir. Bu mekanların, yaratıcı eğitime sağladığı katkıyı ortaya koymak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında yaratıcılık ve yaratıcı öğrenme konuları irdelenerek eğitime olan katkısına değinilecektir. Ayrıca yaratıcı eğitimde ilgili olan DIY (Do It Yourself- kendi kendine yap), STEM (Science, Technology, Engineering, Math; Bilim … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim bilim toplum |
Dergi ISSN | 1303-9202 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2017 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 57 |
Sayfalar | 37 / 56 |