Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Öğrencilerin eğitimdeki başarı seviyelerini artırmak ve eleştirel okumanın bu konudaki önemini vurgulayarak, okul kütüphanecilerinin bu noktadaki sorumluluklarını ortaya koymak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Eleştirel okuma becerisinin bireylere kazandırılması ve her alanda; düşünen, eleştiren, okuyan bir toplum olma yolunda okul kütüphanecilerinin rolü, gerçekleştireceği hizmetlerve sorumluluklarının belirlenmesi çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu kapsamda “ Okul kütüphanecileri, okuma ve eleştirel okuma becerilerini kazandırma konusunda rehber niteliğindedir.”, “Okul kütüphanecileri, eleştirel okuma becerisi kazanma sürecini hızlandırır.” ve “Bireylerin eleştirelokuma becerisi kazanması konusunda, okul kütüphanecileri etkilidir.” çalışmamızın hipotezlerini oluşturmaktadır. Çalışmamızda betimleme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan literatür taraması ve değerlendirmeler ışığında; “ okul kütüphanecilerinin, okuma ve eleştirel okuma becerisi kazandırma konusunda etkili olduğu ve okul kütüphanecileri, okul kütüphanelerinde öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri konusunda rehberlik edecek bir öğretmen niteliğindedir. ” sonuçlarına ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Türk Kütüphaneciliği |
Dergi ISSN | 1300-0039 Wos Dergi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2014 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 182 / 188 |
Makale Linki | http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/2418/2374 |