Yazarlar |
Doç. Dr. Elif TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Reklamda temel koşul doğru hedef kitleye doğru zamanda,doğru biçimde seslenebilmek, ulaşabilmektir. Afiş tasarımları isetamda bu noktada izleyicisiyle aracısız karşılaşan tasarımürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Günlük yaşantımızda;yürüdüğümüz yolda, otobüs durağında kısacası her yerdekarşılaştığımız göstergelerdir. Göstergebilim; kendi dışındakişeyi temsil eden ve temsil ettiği şeyin yerini alabilecek nitelikteolan her çeşit biçim, nesne, olgu, vb. olarak tanımlanabilir. Buçalışmanın amacı T. C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı GenelMüdürlüğü Kanser Dairesi Başkanlığı’nın 2018 yılındahazırladığı “Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak KanseriAfişleri”nin göstergebilimsel çözümlemesinin yapılmasıdır.Analiz Roland Barthes tarafından tanımlanmış olan, var olan vegörünen arkasındaki ileti düzleminde gerçekleştirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-9206 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2019 |
Sayı | 43 |
Sayfalar | 37 / 43 |
Doi Numarası | 10.32547/ataunigsed.586120 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunigsed/issue/49771/586120 |