Yazarlar |
Merve Tıngır
Yalova Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tüketimin arttığı günümüz toplumunda seri üretimle birlikte çok sayıda aynı tür ürünler üretilmektedir. Tüketici, kendisine ya da sevdiği birine bir hediye almak istediğinde farklı ve kişiye özel bir ürün tercih etmek isteyebilir. Bu açıdan özel üretim olarak tasarlanmış ürünler, tüketicinin taleplerini yerine getirmek için bir pazar ortamı sunmaktadır. Bu çalışma her geçen gün kullanım alanını genişleten ve farklı sergileme ortamı sunan artırılmış gerçeklik teknolojisi ile zenginleştirilen ürünlerin örnekleri ile sınırlandırılmıştır. Artırılmış gerçeklik teknoloji ile yapılan, kişiselleştirilebilen ürünlerin çeşitliliğini ortaya çıkarmak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada literatür taraması yapılarak internet ortamından elde edilen görüntüler derleme bir makale olarak hazırlanmıştır. Araştırmada tişört, davetiye, ambalaj, tebrik kartı ve bardak gibi ürünlerin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile kişiye özel birer ürüne dönüştürüldüğü görülmektedir. Bu kapsamda ilerleyen dönemlerde bu teknolojinin daha çok kullanılacağı ve kullanım alanını genişleteceği öngörüldüğünden araştırmanın bu alanda kendini geliştirmek isteyen araştırmacılara veya yeni bir girişimde bulunmak isteyen bireylere kaynak ve fikir olacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED) |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 943 / 956 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.1316774 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3219271 |