img
img
Hayi Hak, Perdeye Yansıyan Zaman, Türk Gölge TiyatrosuKaragözün Kökenine Dair İmgesel İzler    
Yazarlar (2)
Ökkeş Hakan Çetin
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sinema, televizyon gibi kitle iletişim araçları öncesinde sosyal yaşamının önemli bir parçası olan Türk gölge oyunu,“Karagöz” olarak anılmakta ve Geleneksel Türk Tiyatrosunda önemli bir yer teşkil etmektedir. Karagöz’ün Türk toplumunda ilk olarak nerede, ne zaman ortaya çıktığı konusu yerli ve yabancı birçok araştırmacı tarafından uzun yıllar incelenmiş, bu konuda birbirini destekler veya birbirinden farklı birçok görüş ortaya konmuştur.Görsel semboller, oluşturulduğu medeniyetler ile ilgili bilgi veren, tanınmayı, tarihlemeyi ve bilinirliliği sağlayan iletişimsel araçlardır. Bu anlamda bakıldığında; Türk toplumunun ürettiği sembol, eser ve imgeler Türk gölge tiyatrosunun kaynağına yönelik fikirler verebilecek potansiyele sahiptir. Tarihsel süreç içerisinde farklı yöntem ve tekniklerle üretilen ve günümüzde birer sanat eseri olarak değerlendirilen kimi görsel semboller; imgesel özellikleriyle ve taşıdıkları izlerle Karagöz …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı History Studies
Dergi ISSN 1309-4173 Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim, Index Islamicus, Index Copernicus, Doaj, Ebsco, Asos
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2018
Cilt No 10
Sayı 5
Sayfalar 17 / 41
Doi Numarası 10.9737/hist.2018.619
Makale Linki http://www.historystudies.net/dergilist/5_10_2018