img
img
Reklamlarda Masal Kahramanları Kullanımının Göstergebilim Açısından İncelenmesi     
Yazarlar (2)
Merve Tıngır
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Reklam, bir ürün ya da hizmet üzerinde farkındalık yaratan ve satın almaya yönelik en önemli iletişim araçlarından biridir. Reklam, tüketiciyle iletişim kurmak ve onu etkilemek için amaca uygun çeşitli sembollerden faydalanmaktadır. Reklam uygulamalarında ele alınan konulardan biri de masallardır. Dünyaca ünlü masallar ve o masalların sevilen kahramanları, markalar için bir reklam unsuru olarak kullanılmış ve halen kullanılmaktadır. Otomotiv, kozmetik, gıda, giyim vb. sektöründeki kimi markalar hedef kitlelerine ulaşmak için bu yöntemi kullanmayı tercih etmektedirler. Büyük kitleler tarafından bilinen bu masallar sayesinde bir taraftan tüketicinin dikkati çekilmekte, diğer taraftan reklamla tüketici arasında etkileşim kurulabilmektedir. Burada devreye sosyoloji, dilbilim ve göstergebilim girmektedir. Bu açıdan bakıldığında reklam üreticileri ünlü masalları ve popüler karakterleri ele alarak hazırladıkları reklamları yorumlayarak farklı mecralarda kullanmaktadırlar. Araştırma konusu olarak, basılı mecralarda yer alan reklamlarda masal kahramanları kullanımının göstergebilim açısından incelenmesi ve gösterge bilimsel analizi yapılmıştır. Araştırmada Peirce, Saussure’ün göstergebilim konusunda yaptığı çalışmalar incelenmiş olup, Roland Barthes’ın düz anlam ve yan anlam konuları paralelinde reklam analizleri ve görsel çözümlemeler yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Humanities and Social Sciences
Dergi ISSN 2667-4343
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS/CİTEFACTOR/DRJI/BASE
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 135 / 152
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/johass
Atıf Sayıları
Google Scholar 3
Google Scholar 2

Paylaş