img
img
Ürünlerde Yapılan Ambalaj Değişikliği ve Bu Ambalajları Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Tercihleri Kastamonu Üniversitesi Örneği    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Sofya Cihan CANBOLAT Dr. Öğr. Üyesi Sofya Cihan CANBOLAT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bilgi-Bilişim çağı diye adlandırılan günümüz dünyasında, kitle iletişimi özellikle internet kullanımı ile birlikte farklı bir boyuta geçmiş, mobil iletişim teknolojileri ile birlikte gündelik yaşam da yeni kavramlar kazanarak değişime uğramıştır. Artık dünyanın bir ucunda bir duvara yazılmış mesaj, mobil iletişim yoluyla dünyanın birçok yerine çok kısa bir sürede ulaşabilmektedir. Bu paylaşım yolu birçok alanda yarattığı değişimle birlikte ambalaj sektöründe de yeni bir görsel anlayışa sebep olmuştur. Ambalajlar artık sadece bilgilendirme ve koruma amacı taşımayıp, sosyal medyada yapılacak paylaşımlar dikkate alınarak bir iletişim unsuruna dönüşmüştür. Bu da ambalajlamada yeni bir tasarım süreci ve reklam stratejisine sebep olmuştur.Bu çalışma, çok renkli, mesajlı, kişiye özel tasarımlı ambalajların incelenmesine ve bu ambalajları üniversite öğrencilerinin satın alma tercihlerinin belirlenmesine yöneliktir. “Ürünlerde yapılan ambalaj değişikliği ve bu ambalajları üniversite öğrencilerinin satın alma tercihleri”ni belirlemek amacıyla likert tipi anket formu 94 katılımcıya uygulanmıştır.Araştırma sonucunda ambalaj değişikliğinin satın alma eğilimlerini olumlu yönde arttırdığı ortaya çıkmış, internet ve sosyal medya paylaşımlarının ürünlerin tanıtımında etkili kanallar olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
Dergi ISSN 2146-7692
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2020
Cilt No 10
Sayı 10
Sayfalar 138 / 152
Makale Linki https://std.anadolu.edu.tr/sites/std.anadolu.edu.tr/files/dergiler/SAYI18_0.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş