img
img
Grafik tasarım eğitiminde yaratıcı tipografi uygulamalarının üst düzey düşünme becerilerine etkisi.     
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Serap Buyurgan
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Gelişen teknoloji ve çoğalarak artan iletişim kanalları içerisinde tipografi, günümüzde sadece yazı ile ilgili bir unsur değil, iletişimi görsel anlamda ve estetik bir boyutla destekleyen önemli bir sanat dalı olarak görülmeye başlanmıştır.Tipografi bugün gerek devlet gerekse vakıf üniversiteleri olsun tüm fakülte ve yüksekokulların grafik tasarım programlarında önemli bir ders olarak yer almaktadır. Ve artan bir önemle günümüz iletişim faaliyetlerinde etkinliğini sürdürmektedir.Yükseköğretim Güzel Sanatlar Eğitiminin önemli alanlarından biri olan, grafik tasarım eğitiminin müfredatında yer alan tipografi dersi programını ve uygulamalarını incelemek ve araştırmak, grafik tasarım eğitiminin niteliği, genel ve özel amaçlarının gerçekleştirilmesi ve programda belirtilen becerilerin kazandırılması bakımından önemlidir.Bu araştırmanın amacı; Grafik tasarım eğitiminde yaratıcı tipografi uygulamalarının öğrencilerin ürünlerine ve üst düzey düşünme becerilerine etkisi var mıdır? Sorusuna yanıt aramaktır.Araştırma, 2009?2010 Öğretim Yılında G.Ü. Ankara Meslek Yüksekokulu Tasarım Bölümü Grafik Tasarımı Programı öğrencilerinden oluşan 50 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Hali hazırda var olan müfredat ders programı etkinliklerinin işlendiği sınıf kontrol grubu, yaratıcı tipografi uygulamalarının işlendiği sınıf deney grubu olarak adlandırılmıştır.Araştırmada yaratıcı tipografi uygulamalarının, öğrencilerin yaratıcılıkları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmanın gerçekleştirilmesi ve sonuçların ortaya çıkarılması dört ana bölümde gerçekleştirilmiştir.Birinci bölümde araştırma konusu ile ilgili kavramsal çerçeve oluşturulup, ilgili araştırmalara değinilmiş, araştırmanın …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of Academic Social Science Studies
Dergi ISSN 2148-4163
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ, SOBIAD
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 13
Sayı 80
Sayfalar 275 / 286
Makale Linki https://jasstudies.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=41900
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş