img
img
Osmanlı dan Günümüze Mesleki Teknik Eğitimin Tarihsel Gelişimi Ve Günümüz Mesleki Teknik Eğitimine Yönelik Öneriler   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Ülkelerin gelişmişlik düzeyi; sosyal reformların yanı sıra eğitim politikalarının güncel ihtiyaçlara cevap verebilir nitelikte olmasıyla da doğru orantılıdır. Küreselleşme kavramıyla, sınırların ortadan kalkması her alanda rekabeti yaşanır kılmış, bu bağlamda rekabet; gelişmişlik düzeyini gösterir bir yaklaşım olarak ön plana çıkmıştır. Avrupa Birliği kapsamında rekabette ön sıralarda yer almanın ilk koşulu ise; nitelikli insan gücü ihtiyacına cevap verebilecek eğitim politikalarının izlenmesi ile mümkündür. Ülkemizde de 19.06.1986 tarihli resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 3308 sayılı “Mesleki Eğitim Kanunu” ile bu konunun temelleri atılmıştır. Ancak yaşanan süreçte Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin gerek nicelik ve gerekse nitelik olarak istenilen ve yeterli bir düzeyde olmadığı bilinen bir gerçektir. Bunun yanında ülkemizin nitelikli ara insan gücüne olan ihtiyacı had safhadadır. Bu araştırmayla, mesleki teknik eğitimin ülkemizdeki boyutu ile ilgili durumu incelenmiş, bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Mesleki Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2146-7420
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ, ASOS, INDEX COPERNICUS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2013
Cilt No 2
Sayı 2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 8

Paylaş