Yazarlar |
Doç. Dr. Burak Erhan TARLAKAZAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Gölge oyunu televizyon, radyo, sinema gibi görseliletişim araçlarının doğuşundan çok önce hayat bulmuş, önceleri hoşça vakitgeçirmek, daha sonra günlük yaşam, eğitim, politika, siyasi görüş ve farklıkişisel tipler gibi pek çok ana konuyu işleyerek, iletişim kaynağı olmuştur. Karagöz’ügeleneksel diğer gösteri sanatlarından ayıran yanı, kendine has tekniği vesitili ile beraber, toplumun her kesiminden her yaşa hitap etmesidir. Karagöz,saraydan mahalle kahvelerine, çocuklardan yetişkinlere kadar çok geniş birçeşitlilikte izleyici kitlesine sahip, nadir gösteri sanatlarındandır. Karagözoyunlarının ilgiyle izlenmesinin sebeplerinden biri de; sahip olduğutasvirlerin hem gerçek dünyayla ilişkili kişiliklerin ve hem de sınırsız hayaldünyasında hayat bulan doğaüstü ve insan dışı varlıkların tasvirlerinibarındırmasıdır. Araştırmada Karagözoyunlarında yer alan doğaüstü varlıklara ait tasvir ve sembollere ait görsellerbelirlenerek tasvirlemede kullanılan resimleme özellikleri üzerindedurulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-7655 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 6 |
Sayfalar | 915 / 925 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/anemon/issue/39085 |