img
img
FİNANSAL OKURYAZARLIK İLE KREDİ KARTI TUTUMUARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA     
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi İsmail KARAKULLE Dr. Öğr. Üyesi İsmail KARAKULLE
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Fatma Zehra Tan
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Finansal okuryazarlık, bireylerin günlük yaşamda hayatlarını devam ettirebilmelerini
sağlayan sahip oldukları gelirler ile giderlerinin dengeli bir şekilde ilerlemesine
katkı sağlayan kaynaklarının kullanımı ile ilgili olarak finansal konularda bilgi, beceri,
tutum ve davranışlara sahip olma derecesidir. Bu çalışmanın amacı, Kastamonu
Üniversitesi Devrekâni Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin finansal okuryazarlık
bilgisi ile kredi kartı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada
veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler t- testi ve ANOVA
yöntemiyle analiz edilmiştir. Cinsiyetin ve yaşın finansal okuryazarlık ve kredi kartı
tutumu faktörleri üzerinde etkili olmadığı; Kredi kartı tutumu üzerinde anne ve
babanın eğitim durumunun etkili olduğu, ayrıca babanın finansal okuryazarlık üzerinde
de etkili olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 2148-2489
Dergi Tarandığı Indeksler Ebsco
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Sayı 69
Sayfalar 461 / 477
Doi Numarası 10.16992/ASOS.13613
Makale Linki https://asosjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=35548