Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇEYİZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Seray Erbil
|
Hüseyin Can Yılmazoğlu
|
Özet |
Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri alanında lisans öğrenimi görmekte olan üniversite öğrenicilerinin, bu alanda eğitim öğretim görmek konusundaki algılarını ürettikleri metaforlar yoluyla keşfetmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen 83 üniversite öğrencisi (Kastamonu Üniversitesi, Siirt Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi) katılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış formlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde; içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi yapılırken “Spor bilimleri alanı lisans öğrencisi” kavramına yönelik, katılımcıların oluşturduğu metaforlar listelenerek, kategorilere ayrılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen metaforlar spor bilimleri alanında lisans öğrencisi olmanın; çaba, disiplin ve yetenek gerektiren, farklı sportif branşları uygulama olanağı bulunan, öğretici lider ve çok yönlü bireyler olmaya katkı veren bir süreç olarak algılandığına işaret etmektedir. Ayrıca katılımcıların bu süreci, değerli bir alanda keyifli eğitim öğretim süreci olarak değerlendirmelerinin yanı sıra eğitim öğretim yetersizlikleri ve istihdam sorunlarına da vurgu yaptıkları görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 38 |
Sayfalar | 5210 / 5227 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.841871 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1452254 |