img
Spor Bilimleri Alanında Öğrenci Olmak: Bir Metafor Çalışması   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇEYİZ Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇEYİZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Seray Erbil
Hüseyin Can Yılmazoğlu
Özet
Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri alanında lisans öğrenimi görmekte olan üniversite öğrenicilerinin,
bu alanda eğitim öğretim görmek konusundaki algılarını ürettikleri metaforlar yoluyla keşfetmektir.
Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseni kullanılmıştır.
Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen 83 üniversite
öğrencisi (Kastamonu Üniversitesi, Siirt Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Karamanoğlu
Mehmetbey Üniversitesi) katılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında araştırmacı tarafından
oluşturulan kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış formlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde; içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi yapılırken “Spor bilimleri alanı lisans öğrencisi” kavramına
yönelik, katılımcıların oluşturduğu metaforlar listelenerek, kategorilere ayrılmıştır. Araştırma
kapsamında elde edilen metaforlar spor bilimleri alanında lisans öğrencisi olmanın; çaba, disiplin ve
yetenek gerektiren, farklı sportif branşları uygulama olanağı bulunan, öğretici lider ve çok yönlü bireyler
olmaya katkı veren bir süreç olarak algılandığına işaret etmektedir. Ayrıca katılımcıların bu süreci, değerli
bir alanda keyifli eğitim öğretim süreci olarak değerlendirmelerinin yanı sıra eğitim öğretim yetersizlikleri
ve istihdam sorunlarına da vurgu yaptıkları görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2528-9527
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 17
Sayı 38
Sayfalar 5210 / 5227
Doi Numarası 10.26466/opus.841871
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1452254
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Spor Bilimleri Alanında Öğrenci Olmak: Bir Metafor Çalışması

Paylaş