img
The Functions of the Use of L1: Insights from an EFL Classroom   
Yazarlar
Metin Timuçin
Türkiye
Öğr. Gör. İlknur BAYTAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
İngilizce sınıflarında ana dil kullanımı tartışmalı bir konudur ve kullanılıp, kullanılmaması hususunda kesin bir araştırma sonucu bulunmamaktadır,fakat şu da yadsınamaz bir gerçektir ki bazı öğretmenler ana dili kullanmaktan kaçınırken, bazıları da çeşitli sebeplerden ötürü ana dil kullanımına sıcak bakmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, ingilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda, ana dil kullanımının işlevlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmaya, Türkiyede bir devlet üniversitesinde çalışan 4 İngilizce öğretmeni ve burda eğitim gören 20 öğrenci katılmıştır. Veri ders saatlerinde kaydedilmiş olup, dil değiştirmeye dair 129 örnek içermektedir. Bu küçük ölçekli dil değiştirme araştırmasının sonucu, ana dil kullanımının genellikle pedagojik amaçlara işaret ettiğini gösterir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 23
Sayı 1
Sayfalar 241 / 252
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/209874
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş