Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kütüphane kaygısı öğrencilerin başarısı üzerinde olumsuz etkiler oluşturan, hatta kütüphane kullanımından kaçınılmasına yol açan yaygın bir durumdur. Bu çalışmanın temel amacı, Kastamonu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinin kütüphane kaygısı olup olmadığını saptamak, varsa bu kaygının düzeyini değerlendirmektir. Ayrıca öğrencilerin kütüphane kaygısının “sürekli kaygı” (trait anxiety) ile ilgisi olup olmadığı da araştırılmaktadır. Kastamonu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü 2006 yılında kurulmuş ve 2014 yılında da öğrenci kabul etmeye başlamıştır. Şu anda (2015) mevcut toplam öğrenci sayısı (45 birinci sınıf ve 33 ikinci sınıf öğrencisi ile) 78’e ulaşmıştır. Çalışmada önce örneklem olarak alınan 57 lisans öğrencisine Zung Kendi Kendini Değerlendirme Ölçeği (Zung Self Rating Scale) uygulanmış ve öğrencilerin durumluluk (state anxiety) ile sürekli kaygıları (trait anxiety) arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Daha sonra Bostick’in Kütüphane Kaygısı Ölçeği (Bostick’s Library Anxiety Scale) aracılığı ile bu öğrencilerin kütüphane kaygısı ölçülmüştür. Araştırma/anket sonuçları söz konusu öğrencilerin aşağı yukarı % 77’sinin kütüphane kaygısı duyduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrencilerin kütüphane kaygısının ortalama 40,8 düzeyinde olduğu saptanan sürekli kaygıları ile bağlantısı olmadığı da görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2018 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 559 / 568 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.389826 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/kefdergi/issue/31580/389826 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 1 |