img
img
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Standartları Ve Modelleri   
Yazarlar (6)
Nuran Kömürcü
İstanbul Aydın Üniversitesi, Türkiye
Ayşegül Durmaz
Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Nihal AYDIN Dr. Öğr. Üyesi Nihal AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Refika Genç Koyucu
Beykent Üniversitesi, Türkiye
Özen Esra Karaman
Haliç Üniversitesi, Türkiye
Eylem Toker
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sağlık hizmetlerinde kalite, hizmetlerin hem bilimsel norm ve standartlara, hem de bireylerin beklentilerine uygun olarak verilmesidir. Kalite değerlendirme çalışmalarının etkin bir şekilde yürütülebilmesi için değişik uygulama standartları ve modelleri geliştirilmiştir. Geliştirilen bu modeller ve standartlar sayesinde kuruluşlar verdikleri hizmetlerin güçlü ve iyileştirilmeye açık yönlerini görebilmekteler. İyileştirmeler yaparak daha iyi/mükemmel hizmet vermeyi hedeflemektedirler. Bu çalışmada sağlık hizmetlerinde kaliteyi geliştirmek, iyileştirmek, güçlendirmek, yenileşmeyi ve sürekliliğini sağlamak amacıyla kullanılan standartlar ile modeller yer almaktadır. Çalışmada Sağlık hizmetlerinde kullanılan ISO 9000, Akreditasyon, Magnet Standartları, Deming, Malcom ve EFQM Modelleri karşılaştırmalı olarak verilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Sağlıkta Kalite ve Performans
Dergi ISSN 1309-1972
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2014
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 95 / 114
Makale Linki https://kalite.saglik.gov.tr
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 22

Paylaş