Yazarlar (6) |
![]() İstanbul Aydın Üniversitesi, Türkiye |
![]() Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Beykent Üniversitesi, Türkiye |
![]() Haliç Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sağlık hizmetlerinde kalite, hizmetlerin hem bilimsel norm ve standartlara, hem de bireylerin beklentilerine uygun olarak verilmesidir. Kalite değerlendirme çalışmalarının etkin bir şekilde yürütülebilmesi için değişik uygulama standartları ve modelleri geliştirilmiştir. Geliştirilen bu modeller ve standartlar sayesinde kuruluşlar verdikleri hizmetlerin güçlü ve iyileştirilmeye açık yönlerini görebilmekteler. İyileştirmeler yaparak daha iyi/mükemmel hizmet vermeyi hedeflemektedirler. Bu çalışmada sağlık hizmetlerinde kaliteyi geliştirmek, iyileştirmek, güçlendirmek, yenileşmeyi ve sürekliliğini sağlamak amacıyla kullanılan standartlar ile modeller yer almaktadır. Çalışmada Sağlık hizmetlerinde kullanılan ISO 9000, Akreditasyon, Magnet Standartları, Deming, Malcom ve EFQM Modelleri karşılaştırmalı olarak verilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Sağlıkta Kalite ve Performans |
Dergi ISSN | 1309-1972 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2014 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 95 / 114 |
Makale Linki | https://kalite.saglik.gov.tr |