img
img
DİŞ SAĞLIĞI HİZMETLERİNDE KALİTE: VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ HASTANESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA    
Yazarlar (3)
Yasin Kılıçlı
Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Nuri Yüksek
Devamını Göster
Özet
İnsanların sağlık alanındaki hassasiyetleri bu alandaki hizmet kalitesi beklentilerini de yükseltmektedir. Sağlık hizmetlerinin titizlik isteyen karmaşık yapısı bu alanda kalitenin sağlanmasını ve ölçülmesini zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada ServQual ölçeğinin beş boyutunun yanı sıra bilgilendirme boyutu da dikkate alınarak, algılanan hizmet kalitesi üzerinden, ağız ve diş sağlığı alanında hizmet veren Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Diş Hekimliği hastanesinin hizmet kalitesi ve memnuniyet düzeyi ölçülmüştür. Yapılan analizlerde hastanenin hizmet kalitesinin tüm kalite boyutları açısından iyi olarak değerlendirildiği ve genel memnuniyet düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca genel memnuniyet ve kalite boyutları arasındaki ilişkilere yönelik korelasyon analizinde, gerek boyutların kendi aralarında gerekse boyutlar ile genel memnuniyet aralarında güçlü pozitif ilişkiler bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı / Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-3006
Dergi Tarandığı Indeksler sobiad
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2019
Cilt No 5
Sayı 5
Sayfalar 347 / 370
Doi Numarası 10.31463/aicusbed.560821
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/840556