Yazarlar |
Abdulrezzaq Alhadad
|
Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR
Türkiye |
Özet |
Kalite yönetimi günümüz örgütlerinin en önemli fonksiyonlarından biriolup bu alandaki yaklaşımlardan biriside kalite ödülleri uygulamasıdır. Kaliteödülleri uygulaması, örgütlerin etkin bir kalite yönetim sistemi için odaklanması gereken unsurları belirleyen ve bu alanlarda istenilen standartları yakalamakiçin yönlendiren bir yaklaşımdır. Bu çalışma, bir kalite yönetim aracı olan EFQMmükemmellik modelinin kriterlerini dikkate alarak, yükseköğretim kurumlarınındeğerlendirilmesine yönelik bir araştırmayı içermektedir. Bu kapsamda, modelin girdi kriterlerini değerlendirmek üzere kurum yöneticileri ile yapılan bir anketuygulaması ile modelin çıktı kriterlerinden biri olan müşteri değerlendirmelerineyönelik olarak öğrencilerle yapılan bir anket uygulamasına yer verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizleri her iki ölçeğin de uyum iyiliği değerlerini sağladığınıve kabul edilebilir uyum koşullarını sağladığını göstermektedir. Yapılan analizlersonucunda girdi kriterleri açısında üniversitenin iç değerlendirmesinin iyi olduğugörülmüştür. En yüksek değerlendirme liderlik kriterine ait olup onu sırasıyla işbirlikleri, çalışanlar, strateji ve süreçler izlemektedir. Çıktı kriterlerinden müşterilereyönelik değerlendirmelerde ise vasat bir değerlendirme yapıldığı, öncelikli olarakortam ve diğer hizmetler açısından iyileştirmeler yapılması gerektiği görülmüştür.Çıktı kriterlerinin müşteri memnuniyetine etkisine yönelik regresyon analizindeeğitim öğretim programları ve diğer hizmetlerin memnuniyet üzerindeki etkisininistatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 193-222 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Sobiad, SIS, İSAM, Dergipark |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Sayı | 44 |
Sayfalar | 193 / 222 |
Makale Linki | http://www.yyusbedergisi.com/dergi/yuksekogretimde-efqm-mukemmellik-modeli20190717045837.pdf |