img
img
Yüksek Öğretimde Hizmet Kalitesi Unsurları ve Bir Uygulama    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada temel olarak kalite kavramı incelenmiş, Owlia ve Aspinwall (1996) tarafından belirlenen yüksek öğretimde hizmet kalitesi unsurları için, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde bir anket uygulaması yapılmıştır. Eğitim hizmetinin temel müşterilerinden birisi öğrencilerdir. Öğrencilere yönelik olarak uygulanan ankette, yüksek öğretim hizmet kalitesi unsurları için önem ve fakülte durum değerlendirmeleri yapılması istenmiştir. Anket sonuçları, belirtilen kalite unsurlarının yüksek öğretim kalitesini açıklamada yeterliliğini ölçmek ve bu kalite unsurları açısından G.Ü, İ.İ.B.F.’ye ilişkin durum değerlendirmelerini yapmak üzere SPSS paket programıyla incelenmiştir. Belirtilen kalite unsurlarının tümü öğrenciler tarafından önemli olarak değerlendirilmiştir. G.Ü, İ.İ.B.F.’ye ilişkin durum değerlendirmelerinde genel olarak fakülte, yeterlilik açısından iyi, tutum açısından yetersiz diğer kalite unsurları için ise normal olarak değerlendirilmiştir. Faktör analizi sonuçlarına göre, genel bir sınıflandırma için kalite özelliklerinin ve bunların gruplandırılmasının yeniden gözden geçirilmesi gerekir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi
Dergi ISSN 1308-4216
Dergi Tarandığı Indeksler ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2009
Cilt No 2
Sayı 2
Sayfalar 100 / 115
Makale Linki iibfdergi.nigde.edu.tr/article/view/5000066529/5000061953
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 29

Paylaş