img
Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefonlar İle İlgili Gereksinimlerinin Kano Modeli ile Analizi   
Yazarlar
Şeyma Demirbağ
Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, müşteri ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılmasını ve söz konusu ihtiyaçların memnuniyet üzerindeki etkisinin ölçülmesini sağlayan Kano modeli ile akıllı telefonlar üzerine bir uygulama yapılmıştır. Akıllı telefonlar ile ilgili müşteri gereksinimleri Kano modeline göre incelenmiş ve Ki-Kare analizi ile üniversite öğrencilerinin ihtiyaç değerlendirmesinin demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre belirlenen 15 gereksinimden 14'ü doğrusal kategoride 1 gereksinim ise heyecan verici kategoride değerlendirilmiştir. İşlemci kapasitesi, kamera özellikleri, ekran boyutu, RAM kapasitesi, internet bağlantı türü, 3G, bluetooth ve mp3 özellikleri açısından kadınlarla erkekler arasında farklılık olduğu, işletim sistemi, dâhili hafıza, dokunmatik ekran, görüntülü konuşma, radyo, GPS, klavye özellikleri açısından ise kadınlarla erkekler arasında bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Yaş faktörü açısından, sadece dokunmatik ekran ihtiyacının değerlendirilmesinin değerlendirilmesinde ise yaş grupları arasında farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı çankırı karatekin üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1308-5549
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 6
Sayı 1
Sayfalar 17 / 44
Makale Linki http://iibfdergi.karatekin.edu.tr/Makaleler/1201704397_IIBF256-SON28InPress29.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş