img
SOSYAL HİZMETLERDE KALİTE: VAN İLİ UYGULAMASI   
Yazarlar
Emrullah Kıpçak
Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Erhan Önal
Özet
Sosyal ve kültürel değişimlerin yanı sıra günümüz ekonomik koşullarında rekabet ortamının giderek artmasıişletmelerin kaliteye verdikleri önem düzeyinin artmasına neden olmuştur. Kâr amacı güden işletmelerde kaliteen önemli rekabet aracı olarak görülürken kâr amacı gütmeyen işletmelerde kalite örgütün inisiyatifinekalmıştır. Van ili çevresinde gerçekleştirilen bu çalışmada kâr amacı gütmeyen bir anlayışla hizmet verensosyal yardım kurumlarının hizmet kaliteleri değerlendirilmiştir. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesindeServqual ölçeğinin beş boyutunun yanı sıra bilgilendirme boyutu da dikkate alınmıştır. Yapılan analizlerdesosyal yardım hizmetlerine ilişkin kalite düzeyinin başta bilgilendirme olmak üzere tüm kalite boyutlarıaçısından yeterince iyi olmadığı görülmüştür. Değerlendirmeye göre en kaliteli sosyal yardım hizmeti sağlayankurumlar sırasıyla; vakıflar, dernekler, belediyeler, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları ve diğeryardım kuruluşları olmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2564-6931
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 15 / 28
Doi Numarası 1025287/ohuiibf.354738
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/download/article-file/631020
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
SOSYAL HİZMETLERDE KALİTE: VAN İLİ UYGULAMASI

Paylaş