Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada gastronomik bir miras olan kellenin üretiminin devam ettirilmesi ve öneminin vurgulanması amacıyla yapılış süreci ve tüketicilerin tüketim alışkanlıkları incelenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır ve iki aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. İlk olarak kellenin yapılış sürecinin incelenmesi için kelle hazırlayan üreticilerle görüşülmüştür. İkinci aşamada ise tüketicilerle görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda kelle satışlarının fazla olduğu, şehir dışından da söz konusu işletmelerden kelle tüketenler tarafından sipariş verildiği belirlenmiştir. Ayrıca kellenin cinsiyet farkı olmaksızın uzun yıllardır tüketildiği ve ağırlıklı olarak kış mevsiminde tercih edildiği sonucuna varılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-2497 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS INDEX, GOOGLE SCHOLAR, SOBIAD, EBSCO Host |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2021 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 23 |
Sayfalar | 173 / 186 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/bartiniibf/issue/62623/870425 |