Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Aykut ŞİMŞEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ulusal kültüre ait değerler, normlar ve kurallar gibi unsurlar turistlerindavranışlarını, beklentilerini, algılarını önemli ölçüde etkilemektedir.Özellikle ortak turistik ve kültürel değerler taşıyan komşu destinasyonlardaturistlerin zihinlerinde oluşan destinasyon imajı, yaşadıkları deneyiminkalitesi ve algıladıkları değer destinasyon rekabetçiliğinde önemli biravantaj sağlamaktadır. Bu nedenle araştırmada iki komşu destinasyon olanKastamonu ve Çankırı illerinin ziyaretçilerin gözünden destinasyon imajı,algılanan değer ve deneyim kalitesi düzeylerini tespit etmek ve bu iki şehrinbirbirine üstün oldukları boyutları incelemek amaçlanmıştır. Araştırmakapsamında Kastamonu ve Çankırı şehir merkezlerinde toplam 701 kişiyeyönelik anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Kastamonuşehrinin destinasyon imajı, algılanan değeri ve deneyim kalitesinin Çankırışehrinden anlamlı ve pozitif farklılığa sahip olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Alanya Akademik Bakış |
Dergi ISSN | 2547-9733 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 111 / 126 |
Doi Numarası | 10.29023/alanyaakademik.684501 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyaakademik/issue/60067/684501 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 4 |
ResearchGate | 1 |