Yazarlar (2) |
![]() Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
![]() Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı gastronomi turizmine katılan gastro-turistlerin tipolojisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Gastronomi Şehri unvanına sahip Gaziantep’te bulunan yiyecek içecek işletmelerini, yöresel ürünlerin satıldığı işletmeleri ve seyyar satıcılar ile mutfak müzesini ziyaret eden yerli ve yabancı turistlere bir anket uygulanmıştır. İlk olarak katılımcılardan elde edilen verilerin frekans ve yüzde dağılımları incelenmiştir. Gastro-turistlerin tipolojilerini belirleyebilmek için kümeleme analizi yapılmıştır. Yapılan kümeleme analizi sonucunda organikçi, yenilikçi, öğrenmeyi amaçlayanlar/sevenler, yemeğe önem verenler ve yöreselci olmak üzere beş gastro-turist tipolojisi tespit edilmiştir. Organikçi turistler çiftlik pazarlarına, organik ürünlere ve dalından koparılabilecek ürünlere daha fazla ilgi duyarken yenilikçi turistler yiyecekle ilgili aktivitelerde yeniliği sevmektedir. Öğrenmeyi amaçlayan/seven turistler ise ağırlıklı olarak kendilerini yemek ve kültür konusunda geliştirmeyi istemektedirler. Ayrıca yemeğe önem veren turistler için yemek, yöreselci turistler için ise gittikleri destinasyona ait ürünler, yiyecekler büyük önem taşımaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-1080 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SIS (Scientific Indexing Services), ISI (International Scientific Indexing), DRJI (Directory of Research Journal Indexing) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2018 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 28 / 43 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/tdtad/issue/38069/410150 |