Yazarlar (2) |
![]() Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
![]() Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren geleneksel ürün üreten işletmelerin pazarda yer edinebilmesi inovasyon faaliyetleri ile doğrudan ilintilidir. Bu faaliyetler yeni bir fikir, yeni bir yöntem veya metot ile toplumsal faydaya dönüştürülebilen rekabetçi bir süreci kapsamaktadır. Bu yönüyle çalışmanın amacı yörede geleneksel bir ürün olarak öne çıkmış Erzurum Cağ Kebabının inovasyon belirleyicilerini analiz etmek ve bu ürüne ilişkin çağın koşullarına uygun öneriler geliştirmektir. T-testi ve Anova testlerinden elde edilen sonuçlar katılımcıların ürün ve pazarlama inovasyonlarıyla ilgili çalışmalar yaptığını göstermektedir. Ayrıca, cağ kebabı işletmelerinin çalışma süreleri ile ürün inovasyonu uygulamaları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | I. Ulusal Alternatif Turizm Kongresi |
Kongre Tarihi | 07-04-2016 / 09-04-2016 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir |