img
The Influence of Marketing Mix Elements on Behavioral Intentions Towards The Destination: The Case of Safranbolu    
Yazarlar
Cenk Murat Koçoğlu
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Emrah YAŞARSOY Dr. Öğr. Üyesi Emrah YAŞARSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının Safranbolu’yu ziyaret eden turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Nicel olarak tasarlanan bu araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak ise tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Anket formları 511 yerli turiste yüz yüze ortamda uygulanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, katılımcıların destinasyonda sunulan ürün ve hizmetleri yeterli buldukları, bu destinasyonu tekrar ziyaret etmek istedikleri ve ürün ve hizmetlerin fiyatlarını makul buldukları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, katılımcılar Safranbolu’ya yapılan paket turların yeterli olduğunu, çalışanların niteliklerini önemsediklerini ve yerel halkı misafirperver bulduklarını ifade etmişlerdir. Araştırmanın amacını belirlemeye yönelik yapılan regresyon analizi sonucunda, ürün ve insan değişkenlerinin destinasyona yönelik davranışsal niyetleri olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
Dergi ISSN 1307-9832
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2023
Cilt No 39
Sayfalar 1 / 13
Doi Numarası 10.18092/ulikidince.1133260
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2496872