Yazarlar |
Cenk Murat Koçoğlu
Karabük Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Emrah YAŞARSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının Safranbolu’yu ziyaret eden turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Nicel olarak tasarlanan bu araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak ise tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Anket formları 511 yerli turiste yüz yüze ortamda uygulanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, katılımcıların destinasyonda sunulan ürün ve hizmetleri yeterli buldukları, bu destinasyonu tekrar ziyaret etmek istedikleri ve ürün ve hizmetlerin fiyatlarını makul buldukları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, katılımcılar Safranbolu’ya yapılan paket turların yeterli olduğunu, çalışanların niteliklerini önemsediklerini ve yerel halkı misafirperver bulduklarını ifade etmişlerdir. Araştırmanın amacını belirlemeye yönelik yapılan regresyon analizi sonucunda, ürün ve insan değişkenlerinin destinasyona yönelik davranışsal niyetleri olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-9832 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2023 |
Cilt No | 39 |
Sayfalar | 1 / 13 |
Doi Numarası | 10.18092/ulikidince.1133260 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2496872 |