img
img
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Tüketici Doyumu: Kastamonu Örneği   
Yazarlar (3)
Doç. Dr. Aydoğan AYDOĞDU Doç. Dr. Aydoğan AYDOĞDU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Emrah YAŞARSOY Dr. Öğr. Üyesi Emrah YAŞARSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Tuğba Dilsiz
Devamını Göster
Özet
İnsanoğlunun hayatta kalabilmek için ihtiyaç duyduğu en temel gereksinimlerden biri yeme-içmedir. Günün şartları insanların evde yemek yapmalarına bazen olanak tanımamaktadır. Yoğun iş temposu ve stres insanların daha çok dışarıda yemek yemelerine neden olmaktadır. Bu noktada bireyler hizmet kalitesinin ve tatmininin yüksek olduğu yerleri tercih etmektedirler. Bu çalışmanın amacı, Kastamonu’da bulunan yiyecek-içecek işletmelerinde sunulan ürün ve hizmetin kalitesine koşut tüketicilerin doyumunu ölçmektir. Çalışmada, İlişkisel Tarama Modeli işe koşulmuştur. Araştırmanın evrenini Kastamonu’da bulunan yiyecek-içecek işletmelerini tercih eden tüketiciler oluşturmuştur. Araştırma örneklemi ise Kastamonu ve Daday İlçesindeki yiyecek-içecek işletmelerini ziyaret eden çok düzeyli örnekleme yöntemine göre belirlenmiş 400 müşteridir. Çalışmada yüz yüze ve bırak-topla anket teknikleri uygulanmıştır. Sonuçlar sosyal bilimlerde sıkça kullanılan bir istatistik paket programıyla çözümlenmiştir. Temel Bileşenler Analizi ile Keşfedici Faktör Analizi yapılmıştır. Bulgular, katılımcıların görüşlerinin 3 boyut oluşturduğunu ve bu boyutların İşlevsel Kalite, Teknik Kalite ve İmaj Kalitesi olarak adlandırıldığını ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Tourism Theory and Research
Dergi ISSN 2548-7583
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS Index, Sobiad, ESJI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2019
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 155 / 170
Doi Numarası 10.24288/jttr.527356
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/665565