img
img
Türkçe Dersi Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerde Disiplinler Arasılık    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Eğitim ortamını zenginleştiren, öğrenmeyi kolaylaştıran öğretim yöntemleridir. Son yıllarda disiplinler arası ilişkilerin ve meselelere farklı açılardan yaklaşmanın önemi giderek artmış ve eğitim ortamında değişik disiplinleri bütünleştirme gündeme gelmiştir. Disiplinler arası öğretim yöntemi ya da yaklaşımı bir konunun, bir kavramın yahut meselenin anlaşılması için birden çok disiplin alanının bilgisinden ve tekniğinden yararlanılmasıdır. Disiplinler arası öğretim yöntemi sayesinde öğrenciler, değişik bakış açıları kazanarak farklı disiplinler arasında ilişki kurmayı böylelikle olay, olgu, kavram ve fikirler arası ilişkileri daha kolay öğrenmeyi gerçekleştirirler ve bunların üzerine yeni bilgileri daha kolay yapılandırırlar. Disiplinler arası yaklaşımda bir dersteki bilgiler öteki derslerle ilişkilendirildiği için, öğrencilerin hoşlanmadığı dersler bile onlar adına daha zevkli hâle gelebilmektedir. Misal olarak matematiğin sadece sayılardan oluşmadığını, Türkçe derslerinde dahi kullanılabileceğini gören öğrenciler için bu durum gittikçe daha eğlenceli ve heyecan verici bir duruma dönüşebilecektir. Bu araştırmanın amacı Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlikleri disiplinler arası öğretim yaklaşımına göre incelemektir. Çalışmada veriler, nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemiyle elde edilmiştir. Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinliklerde disiplinler arası yaklaşıma ne ölçüde yer verildiğine bakılmıştır. Disiplinler arası öğretim yönteminin kullanımının derslerde çoğunlukla öğretmenin çabasına bırakıldığı görülmektedir. Disiplinler arası yaklaşım öğretim programlarında yer almalı, çalışma kitaplarındaki etkinlikler de …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Journal ofLanguages’ Education and Teaching
Dergi ISSN 2198-4999
Dergi Tarandığı Indeksler The German National Libraray, Modern Language Association, Lingusitics Abstracts, Asian Education Index, Journals Master List, Directory of Open Access Journals, ErihPlus, Universitatsbibliothek Leipzig, Ulrichs Web, Michigan State University Libraries, Giga, Wzb, Bibliothek Hamburg, York Universite, Beluga, Catalogue of Hamburg Libraries, University Virginia Library, ELECTRONIC ZEITSCHRIFTENBIBLIOTHEK, Road, Miar, Google Scholar, Index Copernicus, Oaji.net, Global Impact Factor, Scilit, Infobase Index, Advanced Science Index, Open Access Library, Scientific Indexing Services, Cite Factor, Journal Index, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi, WorldCat, Academic Keys, Research Bible, Türk Eğitim İndeksi, Directory of Research Journals Indexing, Measure of Journal Quality, Sobiad
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2018
Cilt No 6
Sayı 3
Sayfalar 473 / 480
Doi Numarası 10.18298/ijlet.3145
Makale Linki http://ijlet.com/Makaleler/1269831428_34-20473-48020Sahin20SIMSEK.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3
Türkçe Dersi Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerde Disiplinler Arasılık

Paylaş