Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın temel amacı, Kastamonu İli kent imajının (destinasyon imajının) turizm potansiyeli üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Kent imajı veya destinasyon imajı, bir yer veya bölgeyi ön plana çıkaran, o yer ve bölge hakkında bireylerin zihninde oluşturduğu etkilerin toplamıdır. Diğer bir ifadeyle bölge ve yer hakkında bireylerin inanç ve değerlerinin davranışlarına yansımasıdır. Destinasyon imajı, belirli bölgeyi ziyaret eden veya edecek olanların o bölge hakkındaki algılamalarıdır. Algılanan kent imajı; halkın tutumu, esnafın tutumu, sağlık imkânları, alt yapı ve düzen, şehir içi ulaşım, tarihi ve turistik değer, sosyal imkanlar, genel imaj, şehir dışı ulaşım imkanları, coğrafi konum ve iklim gibi alt boyutlarla ortaya konulmuştur. Kentin turizm potansiyel algısı ise tatil ve gezi amaçlı olarak tekrar gelme düşüncesi, kenti yaşanabilecek bir şehir olarak diğer insanlara önerme durumu, diğer insanları tatil ve gezi amaçlı olarak Kastamonu’ya yönlendirme düşüncesi, Kastamonu’nun turizm açısından değer taşıyan, görülmesi ve gezilmesigereken bir il olduğu düşüncesine yönelik öğrencilerin düşünceleri ile ortaya konulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 1. Uluslararası Abana Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 20-05-2016 / 21-05-2016 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Kastamonu |