Yazarlar |
Prof. Dr. Hüseyin YOLCU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Engin Alaca
|
Özet |
Bu çalışmada, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) ve bu örgütün eğitim hizmet alanına yönelik yürütmüş olduğu faaliyetler ele alınmıştır. ILO, gerek örgütsel düzeyde gerekse diğer uluslararası örgütlerle iş birliği halinde eğitim hizmet alanına yönelik birtakım faali-yetler yürütmektedir. Çocuk işçiliğini önlemeye yönelik etkin bir mücadele sergileyen ILO, eğitimde cinsiyet eşitliğine ve erken çocukluk eğitimine ilişkin faaliyetlerde bulunmaktadır. Örgüt, eğitim emekçilerinin toplu pazarlık, istihdam koşulları ve mesleki haklarının iyileştirilmesiyle ilgili birtakım tavsiye niteliğinde kararlar almaktadır. Bu bağlamda, bu tavsiye kararlarının üye ülkeler tarafından eğitim politikalarına ne düzeyde yansıtıldığını izlemekte ve raporlaştırmaktadır. ILO özellikle yoksul ülke ve bölgelerde; çocukların, gençlerin ve mültecilerin eğitime erişim sorunlara yönelik çalışmalara yer vermektedir. Örgütün yaptığı bu çalışmalar her ne kadar insani bir boyut taşıyor olsa da örgüt ve örgüt yapısını uzun vadede kapitalist liberal ekonominin insana bakış açısıyla yakından ilişkilidir. ILO ve Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) tavsiye kararlarının kamu kesimini temsil eden hükümetler, özel kesimi temsil eden işverenler ile sendikalarca eğitim ve eğitim emekçileriyle ilgili politikaların belirlenmesinde hangi düzeyde yol gösterici olduğunun ortaya konulmasına yönelik araştırmaların yapılması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.906780 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.26466/opus.906780 |