Yazarlar |
Ensar Aktaş
|
Prof. Dr. Hüseyin YOLCU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı,yetişkin bireylerin eğitim istemleri üzerinde belirleyici olan değişkenleri ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezinde faaliyet gösteren Halk Eğitimi Merkezlerinin(HEM)açmış olduğu eğitim faaliyetlerine katılan 25 yaş ve üzerindeki 247katılımcı oluşturmaktadır.Verilerin analizindeyüzde, frekans, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra veri setindeki ilişkileri incelemek için T Testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.Araştırmada, yetişkin bireylerin eğitim faaliyetlerine olan istemlerinde daha çok “Sosyal”, “Mesleki, “Kendini Geliştirmek” ve “Ekonomik” nedenler belirleyici olmaktadır.Yetişkinlerinbu yöndeki istemleriüzerinde; cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim düzeyi, mesleki durum, çalışma durumu, aylık gelir ve hanedekibirey sayısıbakımındanfarklılaşmalar olduğu gözlenmiştir. HEM’lerde yürütülen ekonomik içerikli eğitim faaliyetlerine katılan kadınların, bu süreçten sonraki yaşam döngülerini sorgulamaya yönelik bir araştırma yapılmasıdır. Böylelikle, HEM’lerde verilen bu tür eğitimlerin içeriğininve işlevselliğinin de gözden geçirilmesi mümkün olacaktır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Yaşadıkça Eğitim |
Dergi ISSN | 2667-4874 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2020 |
Cilt No | 34 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 131 / 151 |
Doi Numarası | 10.33308/26674874.2020341166 |
Makale Linki | http://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/166 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |