img
Yetişkinlerin Halk Eğitim Merkezlerindeki Eğitim Faaliyetlerine Olan İstemlerinin Farklı Değişkenler Bakımından İncelenmesi    
Yazarlar
Ensar Aktaş
Prof. Dr. Hüseyin YOLCU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı,yetişkin bireylerin eğitim istemleri üzerinde belirleyici olan değişkenleri ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezinde faaliyet gösteren Halk Eğitimi Merkezlerinin(HEM)açmış olduğu eğitim faaliyetlerine katılan 25 yaş ve üzerindeki 247katılımcı oluşturmaktadır.Verilerin analizindeyüzde, frekans, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra veri setindeki ilişkileri incelemek için T Testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.Araştırmada, yetişkin bireylerin eğitim faaliyetlerine olan istemlerinde daha çok “Sosyal”, “Mesleki, “Kendini Geliştirmek” ve “Ekonomik” nedenler belirleyici olmaktadır.Yetişkinlerinbu yöndeki istemleriüzerinde; cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim düzeyi, mesleki durum, çalışma durumu, aylık gelir ve hanedekibirey sayısıbakımındanfarklılaşmalar olduğu gözlenmiştir. HEM’lerde yürütülen ekonomik içerikli eğitim faaliyetlerine katılan kadınların, bu süreçten sonraki yaşam döngülerini sorgulamaya yönelik bir araştırma yapılmasıdır. Böylelikle, HEM’lerde verilen bu tür eğitimlerin içeriğininve işlevselliğinin de gözden geçirilmesi mümkün olacaktır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yaşadıkça Eğitim
Dergi ISSN 2667-4874
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2020
Cilt No 34
Sayı 1
Sayfalar 131 / 151
Doi Numarası 10.33308/26674874.2020341166
Makale Linki http://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/166