Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, 1998 ve 2017 yılları arasında yürürlükte olan ortaokul matematik dersi öğretim programlarını konu içeriklerine ait özellikleri bakımından karşılaştırmaktır. Bu araştırma nitel bir araştırmadır. 1998, 2005 ve 2013 yılları ortaokul matematik dersi öğretim programlarını analiz etmek için doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada matematik dersi öğretim programları konu içerikleri ve ünitelerin içerikleri dikkate alınarak incelenmiştir. İncelenen matematik öğretim programları konu içeriklerine ait özellikler bakımından karşılaştırılmıştır. Konu içeriklerine ait özellikler, konu içerikleri, içeriklere programlarda ayrılan sürelerin dağılımı, içeriklere ait kazanım sayıları ve içeriklerin kapsamları bağlamında incelenmiştir. Elde edilen veriler tablolar veya grafikler kullanılarak sunulmuş ve programların benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırılmıştır. Altı ve yedinci sınıf programlarında en fazla Sayılar ve İşlemler ile Geometri ve Ölçme konu içerikleri, sekizinci sınıf programlarında ise en fazla Geometri ve Ölçme konu içeriklerine ağırlık verilmiştir. Konu içeriklerine ait kazanım sayılarında 1998 yılı öğretim programından 2005 yılı öğretim programına bir hayli artış olmasına karşın haftalık ders saati süresinin değişmediği gözlenmiştir. 2013 yılı öğretim programı kazanım sayısında dikkate değer bir azalma meydana gelmiş ve aynı zamanda haftalık ders saati sayısı artırılmıştır. 1998 yılı programında varken 2005 yılı programından çıkarılan ancak 2013 yılı programında tekrar yer verilen bazı içeriklerin olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 123-1222 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Art Index (Art Research Database, EBSCO) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 55 / 67 |