Yazarlar |
Kübra Karabıyıkoğlu
|
Prof. Dr. Engin KANBUR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Küreleşmenin etkisiyle değişen ve gelişen iş dünyasında meydana gelen dalgalanmaların giderek artması, örgütleri liderlerin etkinliğini ve ahlaki davranışlarını sorgulamaya yöneltmiştir. Pozitif örgütsel davranış konuları arasında yer alan otantik liderlik, çalışanların performansı, motivasyonu, bağlılığı, sesliliği ve ahlaki kimlikleri gibi birçok örgütsel çıktı üzerinde etkisi bulunan bir liderlik tarzıdır. Dinamik çevrenin rekabet şartlarında örgütünü geliştirme gayreti içerisinde olan otantik liderler, bu gelişimde en büyük rolün kendisinde ve takipçilerinde olduğunun da bilincindedirler. Kendisini ve takipçilerini geliştirmeye odaklanan otantik liderler, çalışanların örgüt lehine ses çıkarmalarına ve ahlaki davranışlarının gelişmesine destek verirler. Bu araştırmanın amacı, otantik liderliğin çalışanların sesliliği ve ahlaki kimlikleri üzerine etkilerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde araştırma verileri, Hepsiburada e-ticaret şirketinin çözüm merkezinde görev yapan 326 çalışandan anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; otantik liderliğin ve alt boyutlarının çalışan sesliliği ile çalışanların ahlaki kimlikleri üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Business and Economics Research Journal |
Dergi ISSN | 2619-9491 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2023 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 257 / 275 |
Doi Numarası | 10.20409/berj.2023.415 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.20409/berj.2023.415 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 2 |