img
Otantik Liderliğin Çalışanların Sesliliği ve Ahlaki Kimlikleri Üzerine Etkisi     
Yazarlar
Kübra Karabıyıkoğlu
Prof. Dr. Engin KANBUR Prof. Dr. Engin KANBUR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Küreleşmenin etkisiyle değişen ve gelişen iş dünyasında meydana gelen dalgalanmaların giderek artması, örgütleri liderlerin etkinliğini ve ahlaki davranışlarını sorgulamaya yöneltmiştir. Pozitif örgütsel davranış konuları arasında yer alan otantik liderlik, çalışanların performansı, motivasyonu, bağlılığı, sesliliği ve ahlaki kimlikleri gibi birçok örgütsel çıktı üzerinde etkisi bulunan bir liderlik tarzıdır. Dinamik çevrenin rekabet şartlarında örgütünü geliştirme gayreti içerisinde olan otantik liderler, bu gelişimde en büyük rolün kendisinde ve takipçilerinde olduğunun da bilincindedirler. Kendisini ve takipçilerini geliştirmeye odaklanan otantik liderler, çalışanların örgüt lehine ses çıkarmalarına ve ahlaki davranışlarının gelişmesine destek verirler. Bu araştırmanın amacı, otantik liderliğin çalışanların sesliliği ve ahlaki kimlikleri üzerine etkilerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde araştırma verileri, Hepsiburada e-ticaret şirketinin çözüm merkezinde görev yapan 326 çalışandan anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; otantik liderliğin ve alt boyutlarının çalışan sesliliği ile çalışanların ahlaki kimlikleri üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Business and Economics Research Journal
Dergi ISSN 2619-9491
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2023
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 257 / 275
Doi Numarası 10.20409/berj.2023.415
Makale Linki http://dx.doi.org/10.20409/berj.2023.415
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2
Otantik Liderliğin Çalışanların Sesliliği ve Ahlaki Kimlikleri Üzerine Etkisi

Paylaş