img
img
Effect of Scratch on 5th Graders’ Algorithm Development and Computational Thinking Skills      
Yazarlar (3)
Öğr. Gör. Ali OLUK Öğr. Gör. Ali OLUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özgen Korkmaz
Amasya Üniversitesi, Türkiye
Hayriye Ayşe Oluk
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı Scratch kullanımının algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerini geliştirmede etkisini incelemektir. Araştırma öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma olup 31 deney 31 kontrol grubu olmak üzere 62 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırma beşinci sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde 6 haftalık bir süreci kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu süreçte deney grubu öğrencilerine Scratch programı kullanılarak algoritma anlatılırken, kontrol grubu öğrencilerine mevcut müfredata göre algoritma anlatılmıştır. Öğrencilere öntest ve sontest olarak bilgi-işlemsel düşünme ölçeği ve algoritma geliştirme başarı testi uygulanmıştır. Bi lgi-işlemsel  düşünme ölçeğinin gerekli faktör ve güvenirlik analizleri yapılmış ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.809 olarak belirlenmiştir. Algoritma geliştirme başarı testinin Kr-20 iç tutarlılık kat sayısı ise 0.85 olarak bulunmuştur. Grupların başarı testleri arasında istatistiksel olarak bir fark olup olmadığını anlamak için bağımsız t testi uygulanmıştır. Çalışma sonucu olarak deney grubu öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin kontrol grubuna göre anlamlı derecede daha fazla yükseldiği bulunmuştur. Bu durumda Scratch programının algoritma geliştirme ve  bilgi-işlemsel  düşünme becerilerini geliştirmek için kullanılabilir bir öğrenme aracı olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Dergi ISSN 1309-4653 Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 54 / 71
Doi Numarası 10.16949/turkbilmat.399588
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.16949/turkbilmat.399588