img
Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Mantıksal Matematiksel Zekâ ve Problem Çözme Becerileri Açısından İncelenmesi     
Yazarlar
Öğr. Gör. Ali OLUK Öğr. Gör. Ali OLUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Recep Çakır
Amasya Üniversitesi, Türkiye
Özet
İçerisinde birçok alt becerisi kapsayan bilgisayarca düşünme (Computational Thinking) kavramı ülkemiz içinhenüz bir kavram birliğine ulaşılamamış olsa da son yapılan müfredat çalışmaları ile daha fazla dikkat çekmeyebaşlamıştır. Bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılarak meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayarcadüşünme becerileri ile problem çözme becerisi ve mantıksal matematiksel zekâ özalgıları arasındaki ilişkininincelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmaya farklı bölümlerden 126 kız 111 erkek toplam 237 öğrenci katılmıştır.Bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri, mantıksal matematiksel zekâ özalgı ölçeği ve problem çözme envanterininkullanıldığı çalışmada bölümler arası farklılığı incelemek için ANOVA testi uygulanmıştır. Bu beceriler arasındakiilişkiyi incelemek için verilere Pearson Korelason testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerinbilgisayarca düşünme becerileri ile mantıksal matematiksel zeka özalgıları ve problem çözme beceri düzeyleriarasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Yapılan ANOVA analizleri sonucunda; bilgisayarcadüşünme beceri ve mantıksal matematiksel zeka düzeyleri değişkenlerinin bölümler arasında anlamlı farklılıklargösterdiği, fakat problem çözme becerilerinin bölümler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2019
Cilt No 12
Sayı 2
Sayfalar 457 / 473
Doi Numarası 10.30831/akukeg.351312
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/akukeg/issue/44396/351312