Yazarlar |
Öğr. Gör. Ali OLUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Recep Çakır
Amasya Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İçerisinde birçok alt becerisi kapsayan bilgisayarca düşünme (Computational Thinking) kavramı ülkemiz içinhenüz bir kavram birliğine ulaşılamamış olsa da son yapılan müfredat çalışmaları ile daha fazla dikkat çekmeyebaşlamıştır. Bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılarak meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayarcadüşünme becerileri ile problem çözme becerisi ve mantıksal matematiksel zekâ özalgıları arasındaki ilişkininincelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmaya farklı bölümlerden 126 kız 111 erkek toplam 237 öğrenci katılmıştır.Bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri, mantıksal matematiksel zekâ özalgı ölçeği ve problem çözme envanterininkullanıldığı çalışmada bölümler arası farklılığı incelemek için ANOVA testi uygulanmıştır. Bu beceriler arasındakiilişkiyi incelemek için verilere Pearson Korelason testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerinbilgisayarca düşünme becerileri ile mantıksal matematiksel zeka özalgıları ve problem çözme beceri düzeyleriarasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Yapılan ANOVA analizleri sonucunda; bilgisayarcadüşünme beceri ve mantıksal matematiksel zeka düzeyleri değişkenlerinin bölümler arasında anlamlı farklılıklargösterdiği, fakat problem çözme becerilerinin bölümler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-1659 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2019 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 457 / 473 |
Doi Numarası | 10.30831/akukeg.351312 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/akukeg/issue/44396/351312 |