img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Uygulamalarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerine Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Burcu KARABULUT COŞKUN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, STEM uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenmeeğilimlerine etkisinin incelenmesidir. Deneysel olarak tasarlanan araştırma, tek grup ön test son testdeneysel desenine göre yürütülmüştür. Araştırma kapsamında, Kastamonu Üniversitesi Eğitim FakültesiSınıf Eğitimi Programında öğrenim gören ve Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I ve IIderslerini öğretmen adaylarına Tinkercad programında üç boyutlu tasarım yapma eğitimi verilmiş veöğretmen adaylarından belirli tasarımları yapmaları istenmiştir. Ardından, TÜBİTAK “Tasarla ve Yap”deneylerinden dört deney seçilerek bu deneyleri kendilerine göre yorumlamaları ve bunlarıgerçekleştirmek için deney malzemeleri tasarlamaları istenmiştir. Toplam 90 öğretmen adayı ileyürütülen araştırmanın verileri Diker-Coşkun tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme EğilimleriÖlçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenmeeğilimlerinin uygulamalar sonunda anlamlı düzeyde artış gösterdiği görülmüştür. 
Anahtar Kelimeler
Stem,fen ve teknoloji,yaşam boyu öğrenme,sınıf öğretmeni adayı,science and technology,primary school teacher candidates
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2148-8940
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 9
Sayı 3
Sayfalar 1134 / 1148
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2349966
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş