Yazarlar |
Ebru Ezberci Çevik
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Sevcan CANDAN HELVACI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Teknoloji Destekli Öğretim (TEDÖ) uygulamalarıyla öğrenimgören fen bilgisi öğretmen adaylarının astronominin bazı temel kavramları hakkındakiöğretim uygulamaları öncesi ve sonrası algılamalarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmadurum çalışması temelinde desenlenmiştir. Çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılıiçerisinde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Fen BilgisiEğitimi programında öğrenim görmekte olan son sınıf toplam beş öğretmen adayındanoluşmaktadır. Öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş veelde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Sonuçta,TEDÖ uygulamaları sonrasında öğretmen adaylarında belirgin farklılıklar olduğu veverilen sorulara daha açıklayıcı ve bilimsel yanıtlar verdikleri görülmüştür. Teknoloji,öğretmen adaylarının temel astronomi kavramları hakkında sahip oldukları alternatiffikirlerin sayısını azaltmada etkili bir yöntem olmuştur. Bu bağlamda, astronomi dersikapsamında öğrenme ortamlarının TEDÖ uygulamaları temelinde yapılandırılmasıönerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-116X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2020 |
Cilt No | 49 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1025 / 1060 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuefd |