img
The Opinions of Prospective Science Teachers about Some Basic Astronomy Concepts   
Yazarlar
Ebru Ezberci Çevik
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Sevcan CANDAN HELVACI Doç. Dr. Sevcan CANDAN HELVACI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, Teknoloji Destekli Öğretim (TEDÖ) uygulamalarıyla öğrenimgören fen bilgisi öğretmen adaylarının astronominin bazı temel kavramları hakkındakiöğretim uygulamaları öncesi ve sonrası algılamalarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmadurum çalışması temelinde desenlenmiştir. Çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılıiçerisinde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Fen BilgisiEğitimi programında öğrenim görmekte olan son sınıf toplam beş öğretmen adayındanoluşmaktadır. Öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş veelde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Sonuçta,TEDÖ uygulamaları sonrasında öğretmen adaylarında belirgin farklılıklar olduğu veverilen sorulara daha açıklayıcı ve bilimsel yanıtlar verdikleri görülmüştür. Teknoloji,öğretmen adaylarının temel astronomi kavramları hakkında sahip oldukları alternatiffikirlerin sayısını azaltmada etkili bir yöntem olmuştur. Bu bağlamda, astronomi dersikapsamında öğrenme ortamlarının TEDÖ uygulamaları temelinde yapılandırılmasıönerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2149-116X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2020
Cilt No 49
Sayı 2
Sayfalar 1025 / 1060
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuefd
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş