img
Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Rabia Sarıkaya
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, Model Tabanlı Öğretim ve Öğrenme kapsamında tasarlanan etkinliklerin, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin mikroskobik canlıların tanımı, yapısı, işlevi, davranışı, mekânizması ve şekli ile ilgili olarak anlama seviyelerinde vezihinsel modellerinde gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada gelişmiş karmayöntem desenlerinden müdahale deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kastamonuili merkeze bağlı bir köy ilkokulunda öğrenim gören altı öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veriler, öğretim uygulamalarından önce ve sonra “Mikroskobik CanlılarKavram Testi” ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Kavram testinden elde edilen veriler anlama seviyeleri dikkate alınarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretim uygulamalarından önce ve sonra yapılan son görüşmeler karşılaştırıldığında öğrencilerin anlama seviyelerinde genel artış gözlenmiş ve araştırma dâhilinde mikroskobik canlılara yönelik olarak bilimsel modele ulaştığı görülmüştür. Model Tabanlı Öğretim ve Öğrenmeuygulamaları mikroskobik canlılar ile ilgili olarak öğrencileri zihinsel model açısından bilimsel modele ulaştırmıştır. Ancak bazı öğrencilerde mikroskobik canlılarınfarklı boyutlarına yönelik eksik ve alternatif kavramların devam ettiği görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kalem Uluslararası Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2146-5606
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 9
Sayı 2
Sayfalar 357 / 384
Makale Linki http://kalemacademy.com/Cms_Data/Contents/KalemAcademyDB/Folders/SayiMakaleleri/~contents/NWE2ARBQ4ZEAPX6U/10-23863kalem-2019-131.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş